söndag 11 oktober 2009

Söndagsmys.

Tänkte börja detta inlägg med en "rolig" historia... (lägg märke till att detta absolut inte har något med inredning eller vitt att göra).

I förmiddags när jag och Jonas skulle ner till tvättstugan möttes vi av en bajskorv precis utanför våran trappuppgång (på väg in till huset). Jag vet egentligen inte hur detaljerad jag ska vara, men där låg den där stackars bajskorven (anaconda) tillsammans med ej så fast bajs, alltså människobajs om jag inte nämnde detta. Ihop med bajskorven låg det massa servetter, stackars människa har ivrigt försökt torka sig i stjärten och spridit dessa bajsfärgade servetter lite hej vilt omkring sig. Inte nog med detta, det har blåst idag också, vilket har gjort att servettspridningen har blivit ännu större. OCH det har dessutom regnat vilket har gjort att luften utanför nu luktar BAJS! Så därför vill jag nu tacka denna härliga människa som gjort att jag vill sova med handsprit, aldrig mer parkera våran bil utanför huset eller ha vita servetter hemma. Ca två meter bort från "bajsplatsen" finns det lite buskar och träd och en härlig gräsmatta, varför inte bajsa där? Eller hemma på sin toalett?! Yack är ordet!

Så, åter till det normala...

Återigen är helgen snart slut, ny vecka är på gång. Loppis, födelsedagskalas, fika hos mormor och handboll har stått för helgens aktiviteter. Och strax blir det söndagsmys med tacos och film, en helt ok avslutning på helgen tycker jag!

Här kommer helgens loppisfynd!



Jättesött pelarbord i perfekt storlek ska snart träffa sina vänner, penseln och vit färg! 20 kr fick jag ge för det.



Kakfat (jag behöver kakfat då jag aldrig lyckas hitta något att lägga mina kakor på när fint folk kommer på fika). 5 kr för detta! (saknar lock, men det kanske jag lyckas hitta någon annanstans).



Pall 20 kr. Ska målas om till vitt och få ett nytt tyg.

1 kommentar:

  1. hahaha Ilma du är ju för skööön! din bajshistoria gav mig och mina klasskamrater ett gott skratt :) fina loppisfynd du gjort! hoppas allt är bra med dig. Kramis

    SvaraRadera

en söt liten kommentar