fredag 27 november 2009

Det där med jul...

Jag är inte direkt en "julig" person. Mycket beror nog på att jag och min familj inte riktigt firat jul som här i Sverige. För oss är nyårsafton mer jul, en dag då man äter mycket mat och byter paket, man umgås och myser. Men jag tycker ändå att det är mysigt att pyssla inför julen, ta fram sina ljusstakar och göra fina julkort. Jag tycker att det är härligt att ta del av två traditioner och göra dem till något eget.






Underbart söta vitröda band som finns lite överallt i lägenheten. Dessa krukor älskar jag, fyndades för halva priset på Åhlens. Tack Elin för att du sa att jag skulle ha dem! Hjärtan med nummer köpte jag förra året i en söt liten butik i Jönköping, passar alldelels utmärkt i år också. Den stora julstjärnan kommer från Ullared och den lilla från Åhlens.

Nä, nu måste jag fortsätta med min power-point presentation till ett stort examinationsseminarie. Puh!

Trevlig helg på er alla!

1 kommentar:

  1. Gud vilken mysig sida, massa fint man vill ha ju. :)
    Ska bli kul att träffa er nästa helg!

    Kram Sara (Jonas kusin)

    SvaraRadera

en söt liten kommentar