onsdag 17 juni 2009

Sovrum.

Det har gått snabbare än vad jag trott, men nu är faktiskt allt inhandlat till sovrummet! Projektet sovrums-makeover är nu igång på allvar.

- ny sängram (blocket)
- två sängbord (second hand)
- spetsgardiner (ikea)
- tyg till nya kuddar (ikea)
- färg, antikvit (coop bygg)
- söta krukor som matchar kuddarna (lagerhaus)
- vitt tyg till sänggaveln (mamma) ♥





Sängbord: Vissa delar ska kapas av, som rundheten på lådan tex, jag vill ha raka linjer på sängborden. Knopparna ska bytas ut mot några finare. Slipning och ommålning till antikvit. Får tacka min fina mamma som hittade dessa sängbord för 50 kr ihop!

Sängram: Väldigt billig ikea-sängram hittades på blocket för en ok peng, väldigt enkel och egentligen inte så snygg. Men den ska också som sagt slipas och målas om. Tanken är faktiskt att jag ska klä om huvudgavlen i tyg. Med lite skumgummi bakom tyget kan man kanske skapa en mjukare känsla.

Stol: En väldigt fin stol för 20 kr på second hand hittades också. Vet dock ännu inte om den ska målas om, jag börjar tycka om den som den är. Fläcken på tyget är lite vatten bara, annars är tyget fint. Vad tycker ni? Kanske kommer stolen passa bra i sovrummet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

en söt liten kommentar