torsdag 4 mars 2010

Längtan efter vår.

Jag älskar verkligen vintern. Jag tycker att det är skönt när det är kallt och allt där ute täcks av vit snö. Ni vet att man brukar tänka konstiga saker ibland och bara drömma... Ja, mina drömmar bland annat har ju varit och bo långt upp i landet där jag får omringas av snö en stor del av året, åka skoter och förhoppningsvis lära mig åka skidor och snowboard, på riktigt. Det bästa med vintern är när solen tittar fram, speciellt då allt är vit-täckt och det är så kallt att kylan riktigt nyper tag om en i kinderna. Trots drömmar och fantasier längtar jag nu efter vår, underbara härliga vår... Men ack så vackert det är ute nu. Här kommer lite nya inköp och pyssel.


Vad längtar ni efter, kamrater?

3 kommentarer:

  1. Åh.. har du köpt dom fina burkarna i kinnarp? Stod och tittade på dom men misstänkte att simon skulle bli tokig på mig om jag kom hem med felr burkar så jag köpte dom aldrig. jag längtar också till våren, som en tok! Ska ni vara med och titta på melodifestivalen på lördag?

    SvaraRadera
  2. Jag har länge längtat efter ett stort knippe tulpaner på köksbordet, men eftersom jag köpte just det idag så behöver jag inte längta längre!!

    SvaraRadera
  3. Louise: Ja, burkarna är inköpta i Kinnarp, massa fint ju i den nya butiken! :) Men nu får det bli köpstopp... Vi ses på imorgon, vännen!

    Lina: Tulpaner är väldigt vackert! Har det gått bra med flytten?
    /ilma.

    SvaraRadera

en söt liten kommentar