söndag 19 juli 2009

Och så fick jag precis de där sockerlådorna jag ville ha!

Igår ringde svärfar Lennart till oss för att berätta att han banne mig hade hittat den där sockerlådan som han hade sett för ett tag sedan. Och där låg den, på loftet i garaget, som en gång i tiden varit ett slakteri. Han vet hur mycket jag velat ha en, och tjatat om dessa stackars lådor. Idag bar det ialla fall av till Jäla för lite fika och upphämtning av sockerlåda. Ahhh! Väl där inne i garaget tog sig Jonas ett kik på loftet, både jag och han gillar gamla saker så han passade på att strosa runt där. Och vem säger inte efter ett tag, "men den här lådan är ju mycket finare" Jodå, en till sockerlåda hade hittat Ilma. Vilken lycka säger jag bara, vilken lycka! Tack svärfar och svärmor!

Här kommer två bilder från sovrummet. Murgrönan på båge har nu hittat sin plats, och jag fyndade den fina krukan hos mor.


Den sista byrån är nu också färdigmålad, bilder på detta kommer i veckan, och man kan nästan säga att rummet är färdigt!
Sov gott!

2 kommentarer:

en söt liten kommentar