fredag 8 maj 2009

Regn och rusk.

Solen har lämnat oss för ett litet tag. Mest för och ge plats till regnet, välbehövligt för våran mark och jord. Men jag hållar tummar och tår att solen snart intar sin plats igen. Man mår så bra då, riktigt bra. Idag är det fredag och det är ett riktigt ruskväder ute. Man vill bara krypa ner under filten och inte göra ett dugg...

För två dagar sen tog jag fram min symaskin för att sy av mig lite, de blev tre st tyghjärtan. Ovanligt att det blev hjärtan, hehe... Men jag är inne i någon sorts hjärtperiod, precis som småflickor är inne i deras rosa period, då allt, precis allt ska vara rosa. För mig handlar det om hjärtan, jag gillar hjärtan och allt med hjärtan på. Jag har också vunnit min första auktion på tradera, en lavendelpåse med ett hjärta på, och jag kunde helt enkelt inte motstå den.

Ikväll ska det avnjutas god köttfärspaj med en massa sallad. Sen kan jag tänka mig att det blir häng i soffan eller kanske något spel. Och i helgen ska det pluggas en del. Men det vet vi ju hur det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

en söt liten kommentar