söndag 8 mars 2009

The ladies day!










Jadå, det stämmer det, den internationella kvinnodagen, idag den 8 mars. Lägg det på minnet! I Bosnien är det en stor dag, en dag där man uppvaktar sina nära och kära som hör till det kvinnliga könet. Det köpes blommor och bjuds på middag, med all rätt! Så snart ska jag och Jonas iväg till mina föräldrar för att lite god mat och umgås.

Idag har jag sytt, det var längesen kan jag lova, säkert ett år sedan. Det blev två vita örngott till våran soffa. Blev mycket bra tycker jag själv, de livade upp den bruna saken. Egentligen skulle jag vilja sy oftare, men det blir verkligen aldrig någon tid till det. Jag får tacka min fina mormor som har lärt mig att göra det. Hon däremot är ett proffs på det där med nål och tråd.

Nä, det får bli lite kortare inlägg idag, med lite nya bilder till högerspalten istället. Jag återkommer snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

en söt liten kommentar